Tuesday, August 27, 2019

ေက်ာင္းသားမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈ အလားအလာကို ျပန္လည္ေဖာ္ေဆာင္ေပးမည့္ ေက်ာင္းတြင္းအသင္းမ်ား

ေရးသားသူ - Ruth Ayisi
ဓာတ္ပံု - Nyan Zay Htet

မည္သို႔ပင္ အခက္အခဲမ်ား ရိွပါေစ ေက်ာင္းဆက္ေနရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ကေလးႏွစ္ဦး 


ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေလးေတြ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းဆိုသည့္ အရာသည္ အထူးသျဖင့္ ခ်ိဳ႕တဲ့သည့္ မိသားစုမွလာသည့္သူမ်ားအတြက္  ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးတစ္ခုကဲ့သို႔ ျဖစ္လာတတ္ပါသည္။  ျမန္မာႏိုင္ငံရိွ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ကေလးငယ္ ၁၀ ေယာက္လွ်င္ တစ္ေယာက္သည္ ေက်ာင္းမေနရသည့္ ကေလးျဖစ္တတ္ျပီး အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးမ်ားထက္  ေယာက်ာ္းေလးမ်ားသည္ ေက်ာင္းထြက္ရသည့္ ႏႈန္း ပိုမ်ားတတ္ပါသည္ [1] ။  


ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးမ်ား ေက်ာင္းဆက္တက္ႏိုင္ေစရန္အတြက္ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ ပညာေရးဝန္ၾကီးဌာန၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ H&M ေဖာင္ေဒးရွင္း ၏ ေထာက္ပံ့ေပးမႈျဖင့္ ယူနီဆက္(ျမန္မာ)မွ နည္းပညာပိုင္းပံ့ပိုးေပးလ်ွက္ အတူအကြ လက္တြဲ၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္ ေက်ာင္းတြင္းကလပ္ အသင္းမ်ား ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ေစသည့္ အစီအစဥ္လုပ္ရျခင္း၏  ေနာက္ကြယ္မွ အေၾကာင္းအရင္း တစ္ခုသည္ ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ေစရန္ျဖစ္ပါသည္။ 

[1] Myanmar Report on Out-of-School Children Initiative (OOSCI), 2018

စိတ္ဝင္စားစရာ ပညာတစ္ခု အသစ္ေလ့လာခြင့္ရလာသည့္ ေက်ာင္းသူေလး ဇူဇူးရတီတိုး 


ဇူဇူးရတီတိုးသည္ အသက္ ၁၃ ႏွစ္ ရိွသည့္ ေက်ာင္းသူေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး မြန္ျပည္နယ္၊ က်ိဳက္မေရာ ျမိဳ႕နယ္ရိွ ျမိဳ႕ဆင္ေျခဖံုးတြင္ ဖြင့္ထားသည့္ သူမတို႔ မိသားစု၏ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးတြင္ လက္ဖက္ရည္လာေသာက္သည့္ သူမ်ားအတြက္ စားပြဲထိုးေပးလွ်က္ရိွပါသည္။ ေျမၾကီးေပၚတြင္ ေခြးေျခခံုေလးမ်ားခ်လွ်က္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးကို ခင္းထားပါသည္။ အျခား ဆိုင္ထိုင္ဧည့္သည္မ်ားမ်ားစားစားေတာ့မရိွေပ။  

သူမ ၏ မိခင္ ေဒၚခင္ေအးယုသည္ ဒီလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးကို အငွားျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနျပီး ေစ်းေရာင္း သိပ္မေကာင္း သည့္အေၾကာင္း ရင္ဖြင့္ေျပာျပပါသည္။ သူမသည္ ဇူဇူးရတီတိုး အပါအဝင္ အသက္ (၆) ႏွစ္အရြယ္သားေလးႏွင့္ ေက်ာင္းထြက္လိုက္ရသည့္ အသက္ (၂၁)ႏွစ္ အရြယ္သမီးၾကီးတစ္ေယာက္ စုစုေပါင္း ကေလး (၃)ေယာက္အတြက္ ရုန္းကန္၍ ရွာေဖြေကၽြးေမြးေနသည့္ မိခင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။


သူတို႔ မိသားစုေလးသည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ႏွင့္ တြဲ၍ ေဆာက္ထားသည့္ေနရာတြင္ပင္ ေနထိုင္ၾကပါသည္။ ထိုတဲေလးတြင္ အိပ္ယာကိုေျမၾကီးႏွင့္ လြတ္ေစရန္အတြက္ သစ္သားကုတင္တစ္ခုျဖင့္ ခုထားရပါသည္။ ယခု အခါ မိုးတြင္းကာလ ဝင္လာျပီျဖစ္သည့္အတြက္ သည္းသည္းမည္းမည္း ရြာခ်လာေတာ့မည့္ မိုးဒဏ္ေလဒဏ္မွ အဆိုပါ တဲေလးသည္ အနည္းငယ္မွ်သာ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မည္။  


သို႔ေသာ္ ေဒၚခင္ေအးယု အဓိက စိုးရိမ္ေနသည့္ အရာမွာ ဇူဇူးရတီတိုးေလး၏ ေက်ာင္းကိစၥပင္ျဖစ္ပါသည္။ “သူက အျပင္ေတြ အရမ္းထြက္လာေတာ့ က်မမွာ စိုးရိမ္လာရတယ္။” ျပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္မွစ၍ ဇူဇူးတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းကလပ္ အသင္း တစ္ခုကို စတင္ဝင္ေရာက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။ သူပါဝင္ျဖစ္ခဲ့သည့္ အသင္းမွာ စစ္တုရင္ကစားသည့္ အသင္း ျဖစ္သည္။ “အခုေတာ့ သူက စစ္တုရင္ကစားရတာကို အရမ္းကို စိတ္ဝင္စားသြားတာ။ မနားတမ္းကိုကစား ေနေတာ့တာပဲ” ဟု ဇူဇူး၏မိခင္က ျပံဳး၍ ေျပာျပပါသည္။ “သူက ဆိုင္မွာလာေသာက္တဲ့ သူေတြကိုေတာင္ စိန္ေခၚလိုက္ေသးတာ။” 


ေက်ာင္းမွာဆိုလွ်င္ ဇူဇူးရတီတိုးသည္ ေယာက်ာ္းေလး ၆ ေယာက္၊ မိန္းကေလး ၅ ေယာက္ ပါဝင္သည့္ ကလပ္သင္း အဖြဲ႔ဝင္ ၁၁ ေယာက္ ႏွင့္အတူ ကစားေလ့ရိွပါသည္။ သူမ အထူးသျဖင့္ ႏွစ္သက္သည့္ အခ်က္မွာ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားမွ လႊဲ၍ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တိုင္း စစ္တုရင္ကို တစ္ေန႔ ၃ နာရီ ခန္႔ ေဆာ့ႏိုင္သလို သစ္ေတာဌာနမွာ အလုပ္လုပ္သည့္ သစ္ေတာအုပ္ တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္၊ ေဒသတြင္း စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံလည္းျဖစ္သည့္ နည္းျပထံမွ သင္ယူခြင့္လည္း ရတတ္ပါသည္။ သူမ၏ အေမကလည္း သူ႔သမီးေလးသည္ ယခုအခါ စစ္တုရင္ကို စိတ္ဝင္စားလြန္းသျဖင့္ အိမ္တြင္သာ အေနမ်ားလာသည္ဟု ေျပာျပပါသည္။ “သမီးေလးက အခုဆို ေတာ္ေတာ္ ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ က်မလဲ အရမ္းေတြ စိုးရိမ္စရာမလိုေတာ့ဘူးေလ” ဟု ဇူဇူးရတီတိုး ၏ မိခင္ က ေျပာျပပါသည္။ 


ျပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ တစ္ႏွစ္တည္းတြင္ ပင္ က်ိဳက္မေရာျမိဳ႕နယ္ရိွ ဇူဇူးရတီတိုး တက္ေနသည့္ ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသား ၁၀၀၃ ေယာက္တြင္ ေက်ာင္းသား ၅၀ ခန္႔ ေက်ာင္းထြက္သြားၾကပါသည္။ ေက်ာင္းေနအရြယ္ လူငယ္မ်ားသည္ ေက်ာင္းထြက္ျပီးေနာက္ ရာဘာ ႏွင့္ ကၽြဲေကာသီး စိုက္ခင္းမ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္တတ္ၾကသလို၊ အခ်ိဳ႕ သည္လည္း မိန္းကေလးမ်ားသည္ အိမ္အကူအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ေယာက္်ားေလးမ်ားသည္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္သားမ်ား အျဖစ္လည္းေကာင္း လုပ္ကိုင္ရန္ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ထြက္သြားတတ္ၾကပါသည္။ 


ပညာေရးဝန္ၾကီးဌာန၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ H&M ေဖာင္ေဒးရွင္း၏ ေငြေၾကးအားျဖင့္ ပံ့ပိုးမႈ၊ ယူနီဆက္၏ နည္းပညာပိုင္းျဖင့္ပံ့ပိုးမႈ တို႔ျဖင့္ ပူးေပါင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ထားသည့္ ေက်ာင္းတြင္း ကလပ္အသင္း မ်ားသည္ တျဖည္းျဖည္း လူၾကိဳက္မ်ားလာေနပါသည္။ 

စာသင္နွစ္ စတင္သည္ႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္၏ ျမိဳ႕ နယ္(၂) ျမိဳ႕ နယ္ရိွ ေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္းသား (၁၀၀၀) ေက်ာ္သည္ ေက်ာင္းတြင္း ကလပ္အသင္းမ်ားတြင္ စတင္ပါဝင္ခဲ့ၾကျပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ထပ္တိုးလာ ခဲ့ ပါသည္။ ေက်ာင္းကလပ္အသင္းမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းတက္ရသည္ကို ပို၍ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းလာေစပါသည္။ ထိုမွ် မကေသးပဲ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ယံုၾကည္မႈကို ပိုမိုတိုးျမွင့္လာေစျပီး အိုင္ဒီယာအသစ္မ်ားကို မွ်ေဝခြင့္ ပိုရရိွလာသလို၊ ၾကံ႕ ၾကံ႕ ခံႏိုင္မႈပိုအားေကာင္းလာေစပါသည္။

ဒီေက်ာင္း ကလပ္အသင္းေတြဟာ အရင္က ရိွဖူးတဲ့ ေက်ာင္းတြင္းအသင္းေတြနဲ႔မတူ တမူထူးျခားေၾကာင္း မြန္ျပည္နယ္ ပညာေရးရံုး၏ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ျဖစ္သူ ေဒါက္တာ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳမွ ရွင္းျပပါသည္။ “အခု အသင္းေတြကို ဖြဲ႔စည္းလုပ္ေဆာင္တဲ့ အခါ သူတို႔ ရဲ႕ကၽြမ္းက်င္မႈအလိုက္ ေက်ာင္းသားနဲ႔ မိဘေတြကဦးေဆာင္ရပါတယ္။ ကၽြမ္းက်င္မႈရိွတဲ့ လူၾကီးမိဘေတြဆိုလွ်င္ နည္းျပလုပ္ေပးႏိုင္မလားဆိုျပီး ကမ္းလွမ္းျပီး အကူအညီေတာင္း ပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳမွ ေျပာျပသည္။ ယခင္က ေက်ာင္းသားအေရးကိစၥမ်ားတြင္ မိဘမ်ားသည္ ပါဝင္ၾကေလ့ မရိွေပ။ “မိဘေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်ာင္းပို႔ေပးလိုက္တယ္။ ဒါဆို သူတို႔ တာဝန္ျပီးျပီဆိုျပီးထင္တတ္ ၾကတာေလ။ အခုဆိုရင္ ရပ္ရြာကပါဝင္လာတဲ့အတြက္ ဒီအစီအစဥ္က ေရရွည္မွာ ပိုျပီးတည္ျမဲႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းသားမိဘေတြနဲ႔ေတြ႔တုိင္း သူတို႔ကေလးေတြကို ေဘးကင္းလံုျခံဳျပီး၊ ဘဝရည္မွန္းခ်က္ေတြလက္လွမ္းမွီႏိုင္  ေစမယ့္  ေက်ာင္းပညာေရးကို လက္လြတ္မခံဖို႔ အခြင့္အေရးရရင္ရသလို ကၽြန္မေျပာျပေလ့ရိွပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳ မွ ေျပာျပ ပါသည္။

ေက်ာင္းတြင္း ကလပ္သင္းမ်ား ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ေရးအစီအစဥ္ ၏ တစိတ္တပိုင္းအေနျဖင့္ ကေလးငယ္မ်ား၏ ပညာေရးတြင္ ပါဝင္ကူညီေပးရန္အတြက္ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း လူငယ္(၂၉) ဦးအား ပါဝင္ေစပါသည္။ ျပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ကုန္ ပိုင္းတြင္ အလုပ္ရံုအစည္းအေဝးကို ႏွစ္ရက္တာ ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီး ထုိအစည္းအေဝးတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွ သူတို႔ လုပ္ခ်င္သည့္ ေက်ာင္းတြင္း ကလပ္အသင္းမ်ားကို  အၾကံျပဳခဲ့ၾကသလို ထိုကလပ္အသင္းမ်ားကို ကူညီေပးႏိုင္သည့္ သူမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကျပီး အစီအစဥ္ျဖစ္ေျမာက္ေရး ကမ္ပိန္းကို အဆံုးသတ္ခဲ့ပါသည္။ 


ဇူဇူးရတီတိုးသည္ အပူခ်ိန္ ၄၀ ဒီဂရီရိွေနခ်ိန္တြင္ ေဘာလီေဘာကစားရသည္မွာ အင္မတန္ပူျပီး ပင္ပန္းလွသျဖင့္ စစ္တုရင္ကစားရန္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေၾကာင္းေျပာျပပါသည္။ “စစ္တုရင္ ကစားရတာကို ေပ်ာ္တယ္။ ေခၽြးေတြရႊဲေနစရာ မလိုေတာ့ဘူးေလ” ဟု သူမမွျပံဳး၍ ေျပာျပပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဇူဇူးရတီတိုးသည္ စစ္တုရင္ကစားရသည္ကို စိတ္ထက္သန္မႈ ရိွေၾကာင္း သိလာရပါသည္။ ဒီႏွစ္ပိုင္းတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ျမိဳ႕နယ္အဆင့္ စစ္တုရင္ျပိဳင္ပြဲတြင္ သူမ သည္ စတုတၳေျမာက္ဆု ရရိွခဲ့ပါသည္။ ဇူဇူးသည္ စစ္တုရင္ကစားရင္း ရံႈးနိမ့္ရသည္ကို မႏွစ္သက္ေၾကာင္း ပြင့္လင္းစြာ ေျပာျပသလို ထိုသို႔ ရံႈးနိမ့္သျဖင့္လည္း သူမအတြက္ အကူအညီျဖစ္ေစၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။ “သမီးရံႈးတဲ့အခါက်ရင္ ဘယ္လိုအမွားမ်ိဳးလုပ္မိသလဲဆိုတာကို ျပန္သံုးသပ္ျပီး သင္ယူခြင့္ရပါတယ္။”

ထိုထက္ ပိုအေရးၾကီးသည္မွာ ဇူဇူးရတီတိုး အျဖစ္ခ်င္ဆံုး အိမ္မက္တစ္ခု ျဖစ္သည့္ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္  ျဖစ္လာေစရန္ စစ္တုရင္ကစားျခင္းေၾကာင့္ အကူအညီျဖစ္ေစပါသည္။ “စစ္တုရင္ ကစားလာျပီးေနာက္ပိုင္း သခ်ၤာကို ပိုျပီးနားလည္လာတယ္။ အခုဆိုပိုျပီး အာရံုစိုက္ႏိုင္လာတယ္” ဟု သူမ မွ ေျပာျပပါသည္။ 


ေက်ာင္းပညာေရး၊ ေဘာလံုးအားကစားႏွင့္ ေမာင္ဝင္းမိုးေဇာ္

မ်က္စိတစ္ဆံုးျမင္ေနရသည့္ ကၽြဲေကာသီးစိုက္ခင္းတြင္ သူ႔အေဖကို အသက္ (၁၆)ႏွစ္အရြယ္ ေမာင္ဝင္းမိုးေဇာ္ တစ္ေယာက္ ကူညီေပးေနပါသည္။ သူတို႔မိသားစုသည္ မြန္ျပည္နယ္ႏွင့္ ကီလိုမီတာ ၄၀၀ ခန္႔ေဝးသည့္ ပဲခူးတိုင္း မွ ေန၍ ေရႊ႕ေျပာင္းလာျပီး အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ သူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ “အလုပ္အကိုင္ရွာရင္း နဲ႔ ကၽြန္မတို႔ မြန္ျပည္နယ္ ကို ေရာက္လာတာေပါ့” ဟု ေမာင္ဝင္းမိုးေဇာ္ ၏ အေမ မေဌးမိုးမွ ေျပာျပသည္။ အဆိုပါ ကၽြဲေကာသီး စိုက္ခင္းတြင္ သူတို႔ ေနထိုင္ ျပီး အလုပ္လုပ္လာသည္မွာ (၃) ႏွစ္ခန္႔ရိွျပီျဖစ္ပါသည္။


မေဌးမိုး တစ္ေယာက္ မီးဖိုေပၚမွ ထမင္းအိုးကို မ လိုက္ျပီး မီးခိုးေငြ႔ေတြၾကားမွာပင္ ထမင္းရည္ကို ငွဲ႔လိုက္ပါသည္။ သူမသည္ သူမ၏အမ်ိဳးသား ကိုဝင္မိုးႏွင့္ သားငယ္ ေမာင္ဝင္းမိုးေဇာ္၊ အသက္ ၁၀ ႏွစ္ အရြယ္တြင္ ေက်ာင္း ထြက္လိုက္ရသည့္ သားၾကီး ေမာင္ဝင္းမိုးေက်ာ္တို႔ အတြက္ ဟင္း၊ ထမင္းကို ျပင္ဆင္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူမ ကိုယ္တိုင္လည္း အသက္ (၁၀) ႏွစ္အရြယ္တြင္ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ရသူျဖစ္ပါသည္။ မေဌးမိုးတစ္ေယာက္ မ်က္လႊာကို ခ်ထားလိုက္ပါသည္။ သူမ၏ မ်က္ႏွာတြင္နာက်င္မႈကို အတိုင္းသားျမင္ေတြ႔ေနရပါသည္။ “အဲ့ဒါ သားေလး ဝင္မိုးေက်ာ္ရဲ႕အၾကံပဲေလ။ သူ႔ကို ေက်ာင္းဆက္မထားႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတာ သူသိေတာ့ ေက်ာင္းထြက္လိုက္တာပဲ။” 


သို႔ေသာ္ သူ႔ ေနာက္ထပ္ သားျဖစ္သူ ေမာင္ဝင္းမိုးေဇာ္ တစ္ေယာက္ ေက်ာင္းဆက္တက္နုိင္ဖို႔ သူမေမွ်ာ္လင့္ေန ပါသည္။ “က်မဆို ကိုယ့္နာမည္ပဲေပါင္းတတ္၊ ေရးတတ္တာေလ” ဟု ေျပာျပသည္။ “ဒါေပမဲ့ ဝင္းမိုးေဇာ္ေလးက ေက်ာင္းဆိုတစ္ရက္မွ မပ်က္ေစရဘူး။ က်မတို႔ဒီေျပာင္းလာတာေတာင္ သူေက်ာင္းမပ်က္ေစရဘူး။ သူ႔ ဘဝေလးကို က်မတို႔ အခုအေျခအေနထက္ပိုေကာင္းတာေလး ျဖစ္ေစခ်င္တာ။ သူ႔ အိမ္မက္ေလးေတြ အေကာင္အထည္ ေပၚလာေစခ်င္တာပါ။” 


ေမာင္ဝင္းမိုးေဇာ္သည္ ေက်ာင္းတြင္း ကလပ္ထဲမွ ေဘာလံုးကလပ္အသင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ရန္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါသည္။ သူသည္ ေက်ာင္းဘယ္ေတာ့မွ မပ်က္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါတြင္ ေဘာလံုးအားကစားနည္းေၾကာင့္ သူေက်ာင္းသို႔ ပံုမွန္တက္ေရာက္ရန္ ေနာက္ထပ္ စိတ္ဝင္စားစရာ အခြင့္အလမ္းတစ္ခု ထပ္တိုးလာပါသည္ဟု ေျပာျပပါသည္။ အခုဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းတြင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေဘာလံုးကစားႏိုင္ရန္ ေက်ာင္းသို႔ ေစာေစာစီးစီး ေရာက္ေနတတ္ ပါသည္။ 

သူ အႏွစ္သက္ဆံုးအပိုင္းမွာ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ မြန္ျပည္နယ္မွ ထိပ္တန္းနည္းျပမ်ားျဖင့္ ေဘာလံုးကစားႏိုင္ျပီး ထိုနည္းျပမ်ားက ေမာင္ဝင္းမိုးေဇာ္ကို အသင္းေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။


ဝင္းမိုးေဇာ္၏ ေန႔ရက္မ်ားသည္ အျမဲတမ္း မအားမလပ္ႏိုင္ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ သူေက်ာင္းမွ ျပန္ေရာက္သည့္ အခါ တြင္ စိုက္ခင္းတြင္ ကူေပးျခင္း၊ ဟင္းထမင္းခ်က္ရန္အတြက္ ထင္းခြဲေပးျခင္းတို႔အတြက္ ကူညီလုပ္ေဆာင္ေပးတတ္ ပါသည္။ ထိုအျပင္ပရိေဘာဂမရိွသလို၊ အိပ္ခန္းတစ္ခန္းတည္းရိွသည့္ သူတို႔ အိမ္ေလးတြင္ လွ်ပ္စစ္မီး မရိွသျဖင့္ ညေန မေမွာင္ခင္အခ်ိန္တြင္ သူ႔အိမ္စာမ်ားကို အမွီျပီးေအာင္ လုပ္ရပါသည္။ “ေဘာလံုးကစားနည္းေၾကာင့္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းကိုတက္ခ်င္စိတ္ ပိုျဖစ္လာပါတယ္” ဟု ေမာင္ ဝင္းမိုးေဇာ္က ေျပာျပပါသည္။ “ကၽြန္ေတာ္ က ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ကၽြမ္းက်င္ေဘာလံုးကစားသမား ျဖစ္ခ်င္တာပါ” ဟု ေျပာျပသည္။ 


ေမာင္ဝင္းမိုးေဇာ္ တစ္ေယာက္ ေက်ာင္းတြင္း ေဘာလံုးကလပ္တြင္ ပါဝင္လာျပီးေနာက္ပိုင္း သူ႔မိခင္သည္လည္း ေက်ာင္းကိစၥမ်ားတြင္ ပံုမွန္ပါဝင္လာျပီး မိဘ/ဆရာ အစည္းအေဝးမ်ားကိုလည္း ပံုမွန္တက္ေရာက္လာပါသည္။ 

သို႔ေသာ္ သူမ၏ သားေလးအတြက္ သည့္ထက္ ပိုလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ ေဒၚေဌးမိုး တစ္ေယာက္ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါသည္။ “တျခား အေမေတြက သူတို႔ သားေတြအတြက္ ဝယ္ေပးတာေတြ က်မက မဝယ္ေပးႏို္င္ဘူးေလ။ ဟင္း ထည့္ေပးေတာင္တာမွ တျခားသူေတြလို တန္းတူမထည့္ေပးႏိုင္ဘူး။” ဟု ေျပာရင္း ေမာင္ဝင္းမိုးေဇာ္ေလး သူ႔ေဘးတြင္ ထိုင္ေနစဥ္မွာပင္ သူမ၏ မ်က္ရည္မ်ားကို သုတ္လိုက္ပါသည္။ ထိုေနာက္ စကားဝုိင္းသည္ ေဘာလံုးအေၾကာင္းျပန္ေရာက္သြားသည့္ အခါ သူမ၏မ်က္ႏွာသည္ အျပံဳးျဖင့္ျပန္၍ေဝဆာသြားျပီး က်ေနသည့္ မ်က္ရည္မ်ား ရပ္တန္႔သြားပါသည္။ “သားေလး ကစားေနတာကိုမ်ား ၾကည့္ရရင္ က်မမွာ ရင္ေတြခုန္တာမွတအားပဲ” ဟု သူမကေျပာျပသည္။ 

No comments:

Post a Comment