Friday, June 24, 2016

ပထမတန္းစားရလဒ္ကို ရရွိေစတဲ့ ဒုတိယပညာေရးအခြင့္အလမ္း

ေက်ာ္လြင္လတ္ႏွင့္ ဒီရက္ဒရီေနာ့တန္ ေရးသားသည္


ရန္ကုန္၊ ျမန္မာ - ေက်ာ္ေဇာ္မိုးသည္ ၎၏ ရွပ္အကႌ်ကို ဆြဲဆန္႔ကာ ေလွခါးေအာက္ဆံုးအဆင့္တြင္ ေခါင္းကို တေလးတစားငံု႔ကာ ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္၊ သင္ၾကားေရး အေဆာက္အအံုရွိ စတိတ္စင္ ေပၚသို႔ ႐ို႕႐ို႕က်ဳိးက်ဳိး၊ ေက်ေက်နပ္နပ္ျဖင့္ တက္လာခဲ့သည္။ ပရိသတ္ႀကီးက ႏွစ္ေထာင္းအားရ လက္ခုပ္ၾသဘာတီးကာ ၎၏ ထူးကဲေသာ ေအာင္ျမင္မႈကို ဂုဏ္ယူေၾကာင္း ေဖာ္ျပၾကသည္။ ယင္းလက္ခုပ္သံမွာ ေက်ာ္ေဇာ္မိုးအား စစ္ေတြေက်ာင္းတြင္ အားေပးကူညီခဲ့ေသာ ဆရာမဆီမွသာမက၊ အလြတ္သင္ မူလတန္းပညာေရးကြန္ရက္မွ ဆရာဆရာမမ်ား၊ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးမ်ားႏွင့္ ပရိသတ္အားလံုးဆီမွ လာျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းမွ ထြက္ခဲ့ရသည့္ ၎အတြက္ ယူနီဆက္ဖ္၏ အရည္အေသြးရွိ အေျခခံပညာေရးအစီအစဥ္ (QBEP) က ပံ့ပိုးေပးေသာ အလြတ္သင္ မူလတန္းပညာေရး(NFPE)ကို ဝင္ေရာက္သည့္အခါတြင္ ပညာေရးအတြက္ ဒုတိယ အခြင့္အလမ္း ရရွိခဲ့သည္။

©ယူနီဆက္ဖ္ျမန္မာ/၂၀၁၆/ ဒီရက္ဒရီေနာ့တန္

ေက်ာ္ေဇာ္မိုးမွာ ၎၏ မိသားစုဝင္မ်ား သို႔မဟုတ္ အတန္းေဖာ္မ်ား မရရွိခဲ့ဖူးေသာ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိခဲ့သည္။ ၎မွာ NFPE ပ႐ိုဂရမ္ကို ၂ ႏွစ္တက္ခဲ့ၿပီး ယင္းေအာင္လက္မွတ္ျဖင့္ အစိုးရ ေက်ာင္းတြင္ ျပန္တက္ႏုိင္ခဲ့ကာ ယခုႏွစ္တြင္ပင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ သည္။ ၎မွာ ယင္းသို႔ လုပ္ႏုိင္ေသာ ပထမဆံုး NEPE ေက်ာင္းသား ျဖစ္သည္။

ယင္းအေျခအေနသို႔ မေရာက္မီ လြန္ခဲ့ေသာ ၈ႏွစ္၊ ၂၀၀၈ခုႏွစ္က ၎မွာ မူလတန္းေက်ာင္းကို စတက္႐ံု သာ ရွိေသးသည္။ ဖခင္ျဖစ္သူက လက္သမား၊ မိခင္က မွီခိုျဖစ္ၿပီး ၎တုိ႔မိသားစုတြင္ ဆင္းရဲျခင္းက တြယ္ကပ္ေနခဲ့သည္။ ေက်ာ္ေဇာ္မိုး၏ မိဘမ်ားမွာ ၎ကို ေက်ာင္းဆက္ထားဖို႔ မတတ္ႏုိင္ေတာ့ေၾကာင္း ေျပာဆုိရန္ ခက္ခက္ခဲခဲ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရသည္။ “ကၽြန္ေတာ္ သူငယ္တန္းတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုက ၁၀ တန္း။ ကၽြန္ေတာ့္အေမက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားလံုးကို ေက်ာင္းထားေပးဖုိ႔ မတတ္ႏိုင္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေက်ာင္းထြက္ဖို႔ ေျပာတယ္” ဟု ေက်ာ္ေဇာ္မိုးက ျပန္ေျပာျပသည္။ ၎၏ အစ္ကိုကိုမူ ေက်ာင္းဆက္ထားဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာ္ေဇာ္မိုးမွာ ကေလး ၄ ဦးထဲတြင္ ပါဝင္ၿပီး ထြန္းသာစိန္ (၂၂ ႏွစ္)၊ ေဇာ္ခုိင္မုိး (၁၉ ႏွစ္)၊ ေအးမီစိုး (၁၄) ႏွစ္ႏွင့္ ၎ကိုယ္တုိင္ ျဖစ္သည္။


©ယူနီဆက္ဖ္ျမန္မာ/၂၀၁၆/ ဒီရက္ဒရီေနာ့တန္

သို႔ေသာ္ စစ္ေတြတြင္ ေက်ာ္ေဇာ္မိုး တက္ေရာက္သည့္ အမွတ္(၉) အေျခခံပညာ အလယ္တန္းေက်ာင္းမွ ဆရာမတစ္ဦးမွာ NFPE မူလတန္းေက်ာင္းဆရာမေဟာင္းတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ၎က ေက်ာ္ေဇာ္မိုး ေက်ာင္း ပ်က္ကြက္သည္ကို သတိထားမိၿပီး စိတ္ပူပင္ခဲ့သည္။ “ပညာေရးအတြက္ ဒုတိယအခြင့္အလမ္းအျဖစ္ NFPE ကို သူ႔မိဘေတြနဲ႔ သူ႔ကို သြားဖို႔ အားေပးခဲ့ တယ္” ဟု ေဒၚရီရီႏုိင္က ေျပာျပသည္။ ယင္းေနာက္ မၾကာမီတြင္ ေက်ာ္ေဇာ္မိုးမွာ ယူနီဆက္ဖ္မွတဆင့္ QBEP အလွဴရွင္မ်ား ပံ့ပိုးကူညီေနေသာ NFPE ၏ သူငယ္တန္းတြင္ စတင္တက္ေရာက္ခဲ့သည္။

ေဒၚရီရီႏိုင္က ေက်ာင္းဆရာမအသစ္အျဖစ္ ရွက္ရြံ႕ခဲ့သည္မွအစ NFPE အား ေထာက္ခံ ေျပာၾကားသူအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္အဆံုး ၎၏ ဇာတ္လမ္းကို ေျပာျပသည္။ “ကၽြန္မ NFPE မွာ စာစသင္ေတာ့ ခ်ဳိ႕တဲ့လြန္းတဲ့ မိသားစုေတြက လာတဲ့ ကေလးငယ္ေတြနဲ႔ေတြ႕ရတယ္။ အတန္းထဲမွာ သူတုိ႔ေတြ စိတ္ သက္ေသာင့္ သက္သာ ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲေတာင္ ကၽြန္မ မသိခဲ့ဘူး။ သူတုိ႔ေတြ ရွက္ရြံ႕ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေပ်ာက္ေနသလုိ ခံစားရတာ ကၽြန္မ သတိထားမိတယ္” ဒါေပမဲ့ အေျခအေနက တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲ သြားခဲ့သည္။ “သူတုိ႔နဲ႔ ထိေတြ႕မႈ မ်ားလာေလေလ သူတုိ႔ရဲ႕ဘဝနဲ႔ အေျခအေနကို နားလည္လာေလပဲ။ သူတုိ႔ေတြ သင္ခန္းစာေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ သင္ယူႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ကၽြန္မ ပံ့ပိုးေပးႏုိင္ခဲ့တယ္” ဟု ၎က ဆက္ေျပာခဲ့သည္။

ေက်ာ္ေဇာ္မိုးအတြက္ NFPE က ယခင္ဘယ္မွာမွမရွိခဲ့ဖူးေသာ စာသင္ယူရင္း ေငြရရွိမည့္ နည္းလမ္းကို ဖန္တီးေပးခဲ့သည္။ ႀကိဳက္ရာအခ်ိန္ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေသာ စာသင္ၾကားနည္းစနစ္ေၾကာင့္ ၎မွာ မိခင္အား အိမ္မႈကိစၥကူညီ၊ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၿပီးေနာက္ ညေန ၆နာရီမွ ၈နာရီခြဲအထိ စာသင္ၾကားခဲ့သည္။ NFPE တြင္ အပတ္တကုတ္ ေလ့လာသင္ယူၿပီးေနာက္ ၎၏ အိပ္မက္ ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းျပန္တက္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္လည္း ေငြေၾကးအနည္းငယ္ စုေဆာင္းႏုိင္ခဲ့သည္။

ေက်ာ္ေဇာ္မိုးမွာ အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းကို စစ္ေတြၿမိဳ႕ရွိ အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ဆက္လက္သင္ယူခဲ့သည္။ ၎မွာ ယင္းအခြင့္အလမ္းကို အျပည့္အဝ အသံုးခ်ၿပီး ကိုယ္တုိင္လည္း ႀကိဳးစားခဲ့သည္။ ၎၏ ႀကိဳးစားမႈႏွင့္ ဇြဲလံု႔လေၾကာင့္ အတန္းထဲတြင္ ထိပ္ဆံုး၌ အျမဲရွိေနခဲ့သည္။ “ဆရာ၊ ဆရာမေတြကိုလည္း ခ်စ္ခင္ေလးစားတတ္ခဲ့တယ္။ အခု သူတုိ႔ကို စံထားေလာက္တဲ့ သူေတြအျဖစ္ ျမင္တယ္။ စာသင္ျခင္းက အရမ္းကို ျမင့္ျမတ္တဲ့အလုပ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္သိသြားၿပီ” ဟု ေက်ာ္ေဇာ္မိုးက ေျပာခဲ့သည္။

ေဒၚရီရီမွာလည္း ထပ္တူထပ္မွ် ဂုဏ္ယူလ်က္ရွိသည္။ ေက်ာ္ေဇာ္မိုးမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ပထမဆံုး ေအာင္ျမင္ေသာ NFPE ေက်ာင္းသားျဖစ္သည္။ “NFPE ပ႐ိုဂရမ္က အရည္အေသြး အာမခံခ်က္ ရွိတယ္ဆုိတာကို ျပသလိုက္တာပါပဲ။ ကၽြန္မ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ခဲ့တုန္းက ထက္ေတာင္ ေပ်ာ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ေက်ာင္းသားေတြက ကၽြန္မလို မိသားစုရဲ႕ အျပည့္အဝ ပံ့ပိုးမႈမရခဲ့ဘဲ စိန္ေခၚမႈေတြ အမ်ားႀကီးကို ေက်ာ္လႊားခဲ့ရလို႔ပါ” ဟု ၎က ေျပာခဲ့သည္။

NFPE မွာ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အစိုးရပညာသင္ေက်ာင္းမွ ႏႈတ္ထြက္ခဲ့ရေသာ အသက္ ၁၀ ႏွစ္မွ ၁၄ ႏွစ္အတြင္း ကေလးငယ္မ်ားကို ပညာေရးဆုိင္ရာ ဒုတိယအခြင့္အလမ္းေပးသည္။

“၂၀၁၂ ခုႏွစ္ QBEP ကို စတင္လုိက္ကတည္းက ပညာေရးဆုိင္ရာ ဒုတိယအခြင့္အလမ္းဟာ အပစ္ပယ္ခံရဆံုးနဲ႔ အားနည္းခ်က္ရွိိတဲ့ ကေလးငယ္ေတြအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းဖုိ႔ အဓိက ၾကားဝင္ ေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ နယ္ပယ္တစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ၂၀၁၄ နဲ႔ ၂၀၁၅ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာတင္ပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းက ၈၉ ၿမိဳ႕နယ္မွာ ေက်ာင္းသား ၂၁,၀၀၀ ေက်ာ္ကို NFPE မွာ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေအာင္ QBEP က ပံ့ပိုးေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီ္ထဲက ၄၃ ရာခုိင္ႏႈန္းက မိန္းကေလးေတြ ျဖစ္တယ္” ဟု ယူနီဆက္ဖ္၏ ပညာေရးဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲ မစ္ဆုယူအယ္မူရာက ေျပာသည္။ ထို႔အျပင္ QBEP က ခ်ဳိ႕ငဲ့ေသာ ကေလးငယ္မ်ားအား သင္ျပေပးရန္လိုအပ္သည့္ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားႏွင့္ ဗဟုသုတမ်ားကို NFPE ပ့ံပိုးကူညီသူ ၁,၂၀၀ ေက်ာ္အား ေလ့က်င့္ေပးခဲ့သည္။ လက္ရွိ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ဉာဏ္သစ္ေလာင္းသင္တန္းမ်ား ေပးေနၿပီး ပံုျပင္စာအုပ္မ်ားကို တုိင္းရင္းသားဘာသာ ၅ ဘာသာျဖင့္ ဘာသာျပန္ၿပီး အုပ္ေရ ၂၅,၀၀၀ ထုတ္ခဲ့ကာ NFPE ေက်ာင္းသား ၃၅ ေယာက္ကို ၎တုိ႔၏ အေတြ႕အၾကံဳမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ ဘဝမ်ားကို ဗီဒိယို ဖန္တီးကာ တစ္မိနစ္စာ ဗီဒိယုိမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ကူညီပံ့ပိုးသည္။

ယခု ေက်ာ္ေဇာ္မိုးက စံနမူနာတစ္ခု ျဖစ္ခ်င္သည္ဟု ဆုိသည္။ “ေက်ာင္းထြက္ရတဲ့ အျခား ကေလးေတြ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္က စိတ္ဓာတ္ခြန္အား ေပးလုိက္သလိုပါပဲ။ ေက်ာင္းသားတခ်ဳိ႕အတြက္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ႐ုန္းကန္ႀကိဳးစားရမယ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တယ္။ သူတို႔လည္း လုပ္ႏုိင္တယ္ ဆုိတာကို ကၽြန္ေတာ္ျပခ်င္တာပါ” ဟု ၎က ေျပာသည္။ “ဒါက အခြင့္အလမ္းတစ္ခုပါ။ ဆႏၵရွိရင္ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕အိပ္မက္ေတြ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေျမာက္လာေအာင္ လုပ္ႏုိင္တယ္။ ဇြဲနဲ႔ ႀကိဳးစားရင္ အသိအမွတ္ျပဳခံရႏုိင္ပါတယ္။ မင္းတို႔ခ်ည္းပဲရွိိတာမဟုတ္ပါဘူး။ ျပႆနာေတြ ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒါဟာ အဲဒီျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းရာမွာ ကူညီေပးမယ့္ နည္းလမ္းတစ္ခုပါ” ဟု ၎က စကားကို အဆံုးသတ္ခဲ့သည္။

ၿပီးပါၿပီ
ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ အဆင့္အတန္းမီေက်ာင္း အရန္သင့္ရွိေစျခင္းႏွင့္ မူလတန္းအဆင့္ ပညာေရး သင္ယူရရွိႏိုင္မႈ တုိးတက္ေစရန္အတြက္ QBEPက ျမန္မာအစိုးရကို အေထာက္အပံ့ေပးရန္ ရည္ရြယ္သည္။ QBEPကို ၾသစေၾတးလ်၊ ဒိန္းမတ္၊ ဥေရာပသမဂၢ၊ ေနာ္ေဝးႏွင့္ ၿဗိတိန္တုိ႔ ပါဝင္သည့္ အလွဴရွင္ ေပါင္းစံု ပညာေရးရန္ပံုေငြ (MDEF) ႏွင့္ UNICEF က ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ပံ့ပိုးကူညီထားသည္။

No comments:

Post a Comment