Friday, September 21, 2018

ကေလးသူငယ္ေနေပ်ာ္ေက်ာင္းမ်ား၏ သင္တန္းမ်ားက ကၽြန္မ၏ သင္ျပမႈစြမ္းရည္မ်ားကို တိုးတက္ေစခဲ့

By Tin Shwe


ဘူးသီးေတာင္၊ ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ၇ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၈ -  ျဖဴေႏြမိုးသည္ ဘူးသီးေတာင္၊ အမွတ္(၂) အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ဒုတိယတန္း၊ လက္ေထာက္ဆရာမအေနျဖင့္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။

၂၀၁၈ ခုႏွစ္မတုိင္မီထိ ျဖဴသည္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားကို အဓိကထားေသာ နည္းလမ္းျဖင့္သင္ၾကားပုိ႔ခ်ခဲ့ၿပီး ဆရာမတစ္ဦးအေနျဖင့္ သူမကိုသူမ ပုိမိုအဓိကထားေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားေပၚတြင္ အာရံုစိုက္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္ သူမအတန္းအတြက္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက သင္ရိုးသစ္ကုိ စတင္ မိတ္ဆက္လိုက္ေသာအခါ သူမသည္ ျခားနားခ်က္ကုိသတိျပဳခဲ့မိသည္။ သင္ရိုးသစ္တြင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက အတန္းသင္ခန္းစာမ်ားႏွင့္ သင္ၾကားမႈပစၥည္းမ်ား ျပင္ဆင္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊ အတန္း ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားတြင္ တပည့္မ်ား တက္ၾကြစြာပူးေပါင္းပါ၀င္မႈတြင္လည္းေကာင္း ေတာင္းဆိုမႈမ်ား မ်ားျပားလာသည္။ 

 စီအက္ဖ္အက္စ္နည္းလမ္းကိုသံုး၍ ဒုတိယတန္းေက်ာင္းသားမ်ားအား ဆရာမ ျဖဴေႏြမိုးမွ သင္ၾကားေနပံု
©UNICEF Myanmar/2018/Tin Shwe
ဂ်ပန္အစိုးရ၏အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ယူနီဆက္ဖ္က ကူညီပံ့ပိုးေသာ အေျခခံပညာဦးစီးဌာနက ဖြင့္လွစ္သည့္ ကေလးေပ်ာ္ေက်ာင္းမ်ား(စီအက္ဖ္အက္စ္)သည္ သင္ရိုးသစ္သုိ႔ေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္  ဆရာ/ဆရာမမ်ားကို ကူညီရန္ ရည္ရြယ္သည္။ ဘာသာစကား ကံုလံုၾကြယ္၀ေရးအစီအစဥ္ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ထားေသာ ဤသင္တန္းက မိခင္ ဘာသာစကားသည္ ျမန္မာစကားမဟုတ္ေသာ ကေလးမ်ားကို ပုိမုိ အေထာက္အကူျဖစ္ေစရန္ ဆရာ/ဆရာမမ်ားကို ပံ့ပုိးကူညီေပးသည္။



ဆရာမ ျဖဴသည္ ဤသင္တန္းအတြက္ အျခားဆရာ/ဆရာမ ၈၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္အတူ ေရြးခ်ယ္ခံရျခင္းအတြက္ အလြန္ စိတ္ရႈပ္ရွားေနသည္။ “ဒီကေလးေပ်ာ္ေက်ာင္းမ်ာ းသင္တန္းက ဆရာ/ဆရာမေတြအတြက္ေကာ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ပါ အလြန္သက္ဆုိင္ၿပီး အက်ိဳးရွိပါတယ္။” လို႔သူမကေျပာပါတယ္။ “ပိုေကာင္းတဲ့ သင္ျပနည္းတစ္ခုကို ကၽြန္မတုိ႔ကို ျပေပးခဲ့တယ္။ ဒီနည္းက ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈကို တည္ေဆာက္ေပးၿပီး ကေလးေတြကိုလည္း တစ္ေယာက္ဆီက တစ္ေယာက္ပိုၿပီး သင္ယူလာႏိုင္ေစတယ္။ ကေလးေတြ ပုိေပ်ာ္ပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ အတန္းစည္းလံုးညီညြတ္မႈကို ပုိမိုျမွင့္တင္ေပးၿပီး အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕အေနနဲ႔ အတူတကြ စုေပါင္းလုပ္ကိုင္လုိစိတ္ ေပးစြမ္းတာကို ကၽြန္မေတြ႔ရပါတယ္။”

ဤစီအက္ဖ္အက္စ္နည္းလမ္းကို ကနဦးစသံုးစဥ္တြင္ ၄င္းနည္းလမ္း၏ အခက္အခဲမ်ားရွိခဲ့ၿပီး အဓိကအားျဖင့္ သင္ခန္းစာတစ္ခုခ်င္းစီကို စီစဥ္ရန္ႏွင့္ သင္ၾကားမႈပစၥည္းမ်ားေဖာ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ခ်ိန္ႏွင့္ သက္ဆုိင္ပါသည္။ ဆရာမျဖဴသည္ ဤသင္တန္းမွတဆင့္ ထုိျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့သည္။ “ပထမဆံုး ေဒသတြင္းရႏိုင္တဲ့ သင္ၾကားမႈပစၥည္းေတြကို စုစည္းၿပီး သင္ေထာက္ကူပစၥည္းေတြျဖစ္ေအာင္ အရင္လုပ္ဖို႔ လိုတယ္၊ ကၽြန္မရဲ႕သင္ခန္းစာေတြကို လံုလံုေလာက္ေလာက္ စီစဥ္ရမယ္ဆုိတာကို ကၽြန္မနားလည္ သြားခဲ့ပါတယ္။” ဒီနည္းလမ္းသစ္သည္ တပည့္မ်ားအေပၚတြင္ ပုိမိုစိတ္ရွည္ရန္လုိအပ္ေစသည္။

ဆရာမျဖဴက သင္တန္းၿပီးေနာက္ သူမ၏ သင္ျပမႈစြမ္းရည္တိုးတက္လာေၾကာင္းကုိ သတိျပဳမိခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ပုိမိုတိက်ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကို လြယ္ကူစြာနားလည္ႏုိင္ေစရန္ ယခုအခါ သူမ၏တပည့္မ်ားကို သူမကူညီႏုိင္ၿပီျဖစ္သည္။ “သံသယျဖစ္ဖြယ္မရွိပါဘူး” ဟုသူမကေျပာခဲ့သည္။ “ဒီသင္တန္းက ကၽြန္မကိုအေရးပါတဲ့ အုတ္ျမစ္ေပးခဲ့တယ္ဆုိတာ၊ ဒီအေျခခံအုတ္ျမစ္ေပၚကေန ကၽြန္မရဲ႕စြမ္းရည္ေတြကို ဆက္လက္ တည္ေဆာက္သြားခ်င္ပါတယ္။”

No comments:

Post a Comment