Tuesday, August 6, 2019

ေရွးဦးအရြယ္ကေလးသူငယ္အေရး ေဆာင္ရြက္ျခင္း - မိဘမ်ားအတြက္ အကူအညီျဖစ္ေစမည့္ နည္းစနစ္မ်ား

ေရးသားသူ ေမသက္သက္ဦး

ဧရာဝတီတိုင္းေဒသၾကီး၊ ပုသိမ္ျမိဳ႕ အေထြေထြျပည္သူ႔ေဆးရံုးၾကီးတြင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္  ေနေသာေဆးဘက္ဆိုင္ရာ  လူမႈဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည့္ အက္စတာသည္ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ဇြန္လ (၃) ရက္ေန႔မွ (၁၅) ရက္ေန႔အထိ က်င္းပေသာ ေရွးဦးအရြယ္ ကေလးသူငယ္ ဖံြ႔႔ျဖိဳးေရးအေျခအေန တိုင္းတာစစ္ေဆးမႈႏွင့္ ျပန္္လည္ထူေထာင္ေရး  (ECI)   မြမ္းမံသင္တန္းတြင္ ကေလးငယ္ ဖြံ.ၿဖိဳးမႈကိုအကဲျဖတ္ျခင္း၊ ဆန္းစစ္ျခင္းႏွင့္ အစီအစဥ္ နည္းစနစ္မ်ား(Assessment, Evaluation, Programming and System (AEPS)  ကို (၁၂) ရက္တာ တက္ေရာက္ ေလ့လာခဲ့ျပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ စိတ္အားထက္သန္ကာ ယံုၾကည္မႈ ပိုရွိလာခဲ့သည္။ 




“ကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ ကေလးငယ္ရဲ႕ တစ္ေန႔တာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား (routine-based interventions) ကို အေျခခံျပီး ဖြံ႔ျဖိဳးမႈႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ နည္းစနစ္ေတြ ပံုမွန္လုပ္ေပးစရာ ကိစၥေတြကို အၾကံဥာဏ္ ေပးတဲ့အခါမွာ ကၽြန္မ ပိုၿပီး ယံုၾကည္မႈ ရိွလာပါတယ္။ တခါတေလက်ရင္ မိဘေတြက ကေလးေတြ အတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္၊ပန္းတိုင္ ေတြကို  အဆင့္ေသးေလးေတြ အျဖစ္ တျဖည္းျဖည္းခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ သြားဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ေတြ ကို မိဘေတြက နားလည္ၿပီး သေဘာတူ လက္ခံဖို႔ အေတာ္ ၾကိဳးစားလုပ္ယူရပါတယ္။ ပံုမွန္ အားျဖင့္ သူတို႔က ပန္းတိုင္ႀကီးေတြကိုသာခ်မွတ္ထားတတ္ၾကတယ္” ဟု စိတ္ထက္သန္မႈ အျပည့္ရိွသည့္ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ မအက္စတာမွ ရွင္းျပသည္။ 

ECI အစီအစဥ္ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မွ စတင္ခဲ့ကာ  ထိုအခ်ိန္မွစ၍ သင္တန္းတြင္ ပါဝင္တက္ေရာက္ၿပီးစီးခဲ့သည့္ ပညာရွင္ (၁၅) ဦးတြင္ အက္စတာသည္ တစ္ဦး အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ ပညာရွင္မ်ားတြင္ အစိုးရဝန္ႀကီးဌာနမ်ားျဖစ္သည့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ အားကစားဝန္ၾကီးဌာန၊ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားမွ အေၾကာအဆစ္ ကုထံုးပညာရွင္မ်ား၊ ေဆးဘက္လူမႈဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား၊ စိတ္ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေရွးဦးအရြယ္ကေလး သူငယ္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေရးႏွင့္ ဖံြ႔႔ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားႏွင့္ အစိုးရမဟုတ္သည့္အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဘာသာေရးအေျချပဳ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားမွ ပညာရွင္မ်ားပါဝင္ကာ ECI ဆိုင္ရာကြ်မ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႕အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ 

‘’ရိုးရွင္းသည့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည့္ ကေလးႏွင့္ အတူကစားျခင္း သို႔မဟုတ္ အစာေကၽြးေနစဥ္ စကားေျပာေပးျခင္း သည္ ကေလး၏ဆက္သြယ္ေျပာဆိုျခင္းကို တိုးတက္ေစသည္။ ကေလးမ်ားကို မတ္တရပ္ရန္ အားေပးျခင္း ႏွင့္ လူၾကီးအကူအညီအနည္းငယ္ျဖင့္သာ လႈပ္ရွားရန္အားေပးျခင္း မ်ားသည္လည္း အျခားနည္းလမ္းေကာင္းမ်ားျဖစ္သည္။’’ ဟု အက္စတာက  သူမ၏ သင္တန္း အေတြ႕အၾကံဳကို ထင္ဟပ္ကာ ေဝမွ်ေျပာဆိုပါသည္။ 

ယူနီဆက္ျမန္မာ၊ The Leprosy Mission Myanmar ႏွင့္ New Life Foundation ႏွင့္ပူးေပါင္းကာ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ ဦးစီသည့္ ကေလးငယ္ ဖြံ.ျဖိုးမႈကိုအကဲျဖတ္ျခင္း၊ ဆန္းစစ္ျခင္း ႏွင့္ အစီအစဥ္ နည္းစနစ္မ်ား(Assessment, Evaluation, Programming and System (AEPS)  မြမ္းမံသင္တန္းတြင္ လက္ရွိ ပညာရပ္ဆိုင္ရာသေဘာတရားမ်ား၊ အိမ္တိုင္ရာေရာက္လည္ပတ္ၾကည့္ရႈျခင္း အပါအဝင္ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးေနသည့္ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္သံုးသပ္ရန္ သင္တန္းသားမ်ား ႏွစ္ေယာက္တစ္တြဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ 

အိမ္တိုင္ရာေရာက္သြားေရာက္သြားေရာက္သူမ်ားမွ ညွြန္းပို့သည့္ကေလး ငယ္မ်ားအတြက္     အေသးစိတ္က်သည့္ ဆန္းစစ္မႈမ်ား ျပုလုပ္ျခင္း၊ ကေလးငယ္မ်ား ႏွင့္ မိသားစုဝင္မ်ား အတြက္ သင့္ေတာ္သည့္ အစီအစဥ္မ်ားကို ခ်မွတ္ျပီး လမ္းညႊန္ေပးႏုိင္ရမည့္ အခ်က္မ်ားသည္ ပညာရွင္တိုင္း သိထားရမည့္အေရးၾကီး လုပ္ငန္းခြင္သင္တန္းမ်ား ထဲမွ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။     

မိဘမ်ား၊ မိသားစုဝင္မ်ားႏွင့္  ကေလးေစာင့္ေရွာက္မႈေပးသူမ်ားကို “ကေလးငယ္ရဲ႕ တစ္ေန႔တာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား (routine-based interventions) ကိုအေျခခံၿပီးဖြံ႔ျဖိဳးမႈႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ နည္းစနစ္ေတြကို အေျချပဳ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ရာတြင္ အကူအညီျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ ကေလးမ်ား၏ ဖြံျဖိဳးမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ ဧရိယာမ်ားကို အေလးထားေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားျဖင့္ကေလး ဖြံျဖိဳးမႈမ်ားတိုးတက္ျမန္ဆန္ေစရန္ အတူတကြ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္” ဟု အက္စတာ မွ ရွင္းျပပါသည္။ 

“အထူးပညာေရးေက်ာင္းကို စီမံခန္႔ခဲြလ်က္ အထူးဂရုစိုက္မႈလိုအပ္ေသာကေလးငယ္မ်ားအား ပညာသင္ၾကား  ေပးေနသူ ခင္ လည္း သင္တန္းတြင္ ပါဝင္တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ဤ Assessment, Evaluation, Programming and System (AEPS) နည္းစနစ္အသစ္ကို အသံုးျပဳျပီး ကေလးတစ္ဦးစီ ႏွင့္ သူ.မိသားစုတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္အေပၚမူတည္ကာ တိက်စြာလုပ္ေဆာင္ရမည့္ကေလး၏ ဖြံျဖိဳးမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို စီစဥ္ရန္ ကၽြန္မအေနျဖင့္ အလြန္စိတ္ဝင္တစားရိွေနပါတယ္” ဟု ဤလုပ္ငန္းတြင္ အင္တိုက္အားတိုက္ လုပ္ေဆာင္ေနေသာ ဆရာမက ေျပာသည္။ 
   
ယခုဆိုလွ်င္ ခင္အေနျဖင့္ မိသားစုအေျချပဳဝန္ေဆာင္မႈမ်ား၏ အက်ိဳးမ်ားသည္ ေန႔စဥ္လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္မ်ားတြင္  ေပါင္းစပ္ေနသည္ ဆိုသည့္ အေၾကာင္း သေဘာေပါက္နားလည္လာပါသည္။ ဤသင္တန္းတြင္ အခိုင္အမာေဖာ္ျပထားသည့္ ေရွးဦးအရြယ္ကေလးသူငယ္ ဖံြ႔႔ျဖိဳးေရးအေျခအေနုုုုုတိုင္းတာစစ္ေဆး မႈႏွင့္ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး  (ECI) ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ၏ အဓိကအေျခခံသေဘာတရားမ်ားသည္ မိဘမ်ား အျပည့္အဝပါဝင္ျခင္းကို အားေပးထားျပီး ကေလးမ်ား ဖြံျဖိဳးေစရန္ အေကာင္းဆံုးနည္းသည္ ကေလး ၏ နီးစပ္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္ ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ထားပါသည္။  အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကေလး ႏွင့္ မိသားစုအတြက္ စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ႏိုင္ေခ် နည္းေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ အိမ္တြင္ မိဘမ်ားသည္ မိိမိကုိယ္ယံုၾကည္မႈ ႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ခံစားရကာ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားအေပၚ မွီခိုမႈ ပိုနည္းၾကသည္။ ထိုနည္းျဖင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသို႔ လာေရာက္ရန္ အပိုေငြကုန္က်မ်ားျခင္း  သို႔မဟုတ္ အခ်ိန္ကုန္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ရန္ မလိုေတာ့ေပ။  

No comments:

Post a Comment