ေမလရဲ႕ နံနက္ခင္းတစ္ခုမွာ စာသင္ခန္းတစ္ခုထဲကေန စူးစူးဝါးဝါးအသံေတြ၊ ေအာ္သံေတြ၊ သီခ်င္းဆုိသံေတြနဲ႔ တိရစာၦန္အေကာင္ေလးေတြရဲ႕အသံေတြၾကားလုိက္ရပါတယ္။ ထိန္းလို႔မႏုိင္တဲ့ ကေလးငယ္တစ္စုရဲ႕ အသံေတြလုိ႔ထင္ခ်င္စရာပါ။ ဒါေပမဲ့ မဟုတ္ပါဘူး ဒါက လူႀကီးေတြရဲ႕ အသံျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔က သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကတယ္။ ကေလးေတးကဗ်ာေတြဆုိၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ဂိမ္းေတြကစားၾကပါတယ္။
တခ်ဳိ႕က စကားနားေထာင္ၿပီးလုိက္လုပ္တဲ့ကေလးေတြပုံစံ၊ တခ်ဳိ႕က ေႏွာင့္ယွက္ေပးတဲ့ ကေလးေလးေတြရဲ႕ ပုံစံလုပ္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ တျခားအဖြဲ႔တစ္ခုကေတာ့ အမူအရာေတြကုိ ေစာင့္ၾကည့္ၾကပါတယ္။ ၿပီးတဲ့အခါ သင္တန္းသားအားလုံးက ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ သင္ခန္းစာအေပၚ သူတို႔ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေအာင္ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္ခဲ့သလဲဆုိတာကုိ အဖြဲ႔လုိက္ တက္တက္ၾကြၾကြ အတူတူေဆြးေႏြးၾကည့္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီအနီးကပ္သင္တန္းကို လူမႈဝန္ထမ္းဌာနေအာက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေရွးဦးအရြယ္ ကေလးသူငယ္ဘဝ ေစာင့္ေရွာက္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး (ECCD) ရင္းျမစ္စင္တာမွာ ေမလ ၂၀ ရက္ေန႔ကေန ၃၁ ရက္ေန႔အထိ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။
“ဒါက ကၽြန္မတို႔ကို လက္ေတြ႔နဲ႔သီအုိရီပိုင္းကို ဆက္စပ္သိရွိေအာင္လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့သင္တန္းေတြထဲက တစ္ခုပါ” လုိ႔ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲမွာ တက္ေရာက္ခဲ့တဲ့ အႀကီးတန္းကနဦးသင္ၾကားေရး ကၽြမ္းက်င္သင္တန္းသားတစ္ဦးက ေျပာျပပါတယ္။ “သင္တန္းနည္းျပက ကေလးေတြေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း သင္ယူႏုိင္တယ္ဆုိတာနဲ႔ ကစားေနခ်ိန္မွာ လႈံ႔ေဆာ္ေပးရင္ ဦးေႏွာက္ကဘယ္လုိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေစႏုိင္လဲဆုိတာေတြကို အေလးေပးေျပာျပခဲ့ပါတယ္။”
ဒီသင္တန္းကို ယူနီဆက္အဖြဲ႔ရဲ႕ နည္းပညာပံ့ပိုးမႈနဲ႔အတူ လူမႈဝန္ထမ္းဌာနက အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ တက္ေရာက္ခဲ့တဲ့သင္တန္းသား ၃၂ ေယာက္မွာ ၂၁ ေယာက္ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝွမ္းမွာရွိတဲ့ လူမႈဝန္ထမ္းဌာနေတြက ေရွးဦးအရြယ္ကေလးသူငယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ(ECCD) ကၽြမ္းက်င္သူေတြျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ အစိုးရမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ ရပ္ရြာအေျချပဳအဖြဲ႔အစည္းေတြက ၁၁ ဦးပါဝင္ပါတယ္။
အျပန္အလွန္တုံ႔ျပန္သင္ၾကားေရး နည္းလမ္းစုစုေပါင္း ၅၀ အျပင္ သင္တန္းသားေတြဟာ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးရည္မွန္းခ်က္ကုိ ေရာက္ရွိေအာင္ ပံ့ပိုးေပးႏုိင္ဖို႔နဲ႔ ေရွးဦးအရြယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေႏွာင့္ေႏွးမႈေတြကို စစ္ေဆးၾကည့္ရႈႏုိင္မယ့္ ေရွးဦးအရြယ္ကေလးဘဝ (ECI) ဝန္ေဆာင္မႈအသစ္ေတြကုိပါ ေလ့လာခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒါကေတာ့ မိဘေတြနဲ႔ အိမ္မွာရွိတဲ့ တျခားေစာင့္ေရွာက္သူေတြကုိ သူတုိ႔ရဲ႕ပုံမွန္ ေန႔စဥ္လုပ္ေနက် လုပ္ငန္းေတြကို ေဆာင္ရြက္ေနရင္းနဲ႔ပဲ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့အေလ့အက်င့္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အႀကံဥာဏ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ အဓိကေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။
ဒီသင္တန္းက ၂၀၁၉ ဇူလုိင္လကေန ေအာက္တိုဘာလအထိ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးနဲ႔ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာနက အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္ သုံးလတာ ECCD သင္႐ိုးကုိ စမ္းသပ္သင္ၾကားဖို႔အတြက္ ျပင္ဆင္တဲ့အဆင့္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ သုံးလတာသင္႐ိုးက ECCD ကၽြမ္းက်င္သူေတြကို အလုပ္သမား၊ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အားဝန္ႀကီးဌာနလက္ေအာက္မွာရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ အရည္အေသြးအဆင့္အတန္းထိန္းခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔က လုိင္စင္ေပးအပ္ဖို႔အတြက္ အရည္အခ်င္းျပည့္မီ႐ုံမကဘဲ အာဆီယံႏိုင္ငံ (ASEAN) ေတြကလည္း အသိအမွတ္ျပဳေစမယ့္ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္အဆင့္တစ္ခုကုိ ေရာက္ရွိတဲ့အထိ အဆင့္ျမွင့္တင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္။
သုံးလတာသင္တန္းမွာ တက္ေရာက္ၾကမယ့္သင္တန္းသားေတြဟာ ကေလးသူငယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၊ ကေလးသူငယ္က်န္းမာေရးႏွင့္ အာဟာရ၊ ကေလးမ်ားအားလုံးပါဝင္ခြင့္ရွိေရး၊ ကေလးမ်ားအား ေစာင့္ၾကည့္ျခင္းႏွင့္အကဲျဖတ္စစ္ေဆးျခင္း၊ ကနဦးသင္ၾကားေရးတြင္ မိသားစုမ်ားနဲ႔ ရပ္ရြာအသုိက္အဝန္းက ပါဝင္ဖို႔အေရးႀကီးပုံစတဲ့ သင္ခန္းစာေတြအပါအဝင္ သင္ခန္းစာေပါင္း ၁၂ ခုနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ECCD သင္႐ိုးအသစ္တစ္ခုကုိ သင္ၾကားၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ႏွစ္ပတ္ၾကာ အနီးကပ္သင္တန္းကို တက္ေရာက္ခဲ့ၾကတဲ့ အႀကီးတန္း ကနဦးသင္ၾကားေရး ကၽြမ္းက်င္ သင္တန္းသားတစ္ဦးက သူ႔ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ေတြကို ျပန္ၿပီးမွ်ေဝေပးႏုိင္မယ့္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ရခဲ့တယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ “ဦးေႏွာက္နဲ႔အာ႐ုံေၾကာဆိုင္ရာသိပၸံပညာေတြနဲ႔ ကေလးသူငယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေနာက္ဆုံးရအခ်က္အလက္မ်ားစြာကို ကၽြန္မတို႔ ေလ့လာခြင့္ရခဲ့တယ္ - ဒါက ကၽြန္မတို႔စိတ္ေတြကို တကယ္ပဲ အသစ္ျပန္လည္ေမြးဖြားေပးႏုိင္ခဲ့တယ္လို႔”ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment