လူအမ်ားစုအတြက္ ႏွစ္ ၄၀ ၾကာစာသင္ၾကားၿပီးတဲ့ေနာက္ အၿငိမ္းစားယူတယ္ဆိုတာ စာသင္ခန္းေတြကေန အနားယူလုိက္တယ္ဆုိတဲ့သေဘာပါ။ ဒါေပမဲ့ အသက္ ၆၃ ႏွစ္အရြယ္ ဆရာႀကီး ဦးသိန္းထြန္းစိုး အတြက္ေတာ့ ဒီလုိမဟုတ္ပါဘူး။ သူ အၿငိမ္းစားယူၿပီးမၾကာခင္မွာပဲ ဆရာႀကီးက စာဆက္လက္သင္ၾကား ခဲ့ပါတယ္။ ဒီတစ္ခါမွာေတာ့ ကယားျပည္နယ္အေရွ႕ပိုင္း လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ကေန မိနစ္ ၄၀ ၾကာေမာင္းရတဲ့ လြိဳင္လင္ေလးေက်းရြာက ေက်ာင္းျပင္ပ အလယ္တန္းပညာေရး (NFSMSE) စင္တာမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကယားျပည္နယ္၊
လြိဳင္လင္ေလးေက်းရြာရွိ ေက်ာင္းျပင္ပ အလယ္တန္းပညာေရး (NFSMSE) စင္တာတြင္
ေတြ႔ရသည့္
ဆရာၾကီး ဦးသိန္းထြန္းစိုး။ ©UNICEF Myanmar/2018/Minzayar
Oo
|
NFSMSE က ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ၾကရတဲ့ အသက္ ၁၃ ႏွစ္နဲ႔ ၁၃ ႏွစ္အထက္ ကေလးငယ္ေတြအတြက္ ပညာသင္ၾကားႏုိင္မယ့္ ဒုတိယအခြင့္အေရးကို ေပးလ်က္ရွိပါတယ္။ ကေလးေတြက အနည္းဆုံး သုံးႏွစ္အတြင္း ႏွစ္ဝက္သင္႐ုိး ေျခာက္ခုကို သင္ၾကားၾကရတယ္။ ဆရာႀကီးက ယူနီဆက္အဖြဲ႔ရဲ႕ နည္းပညာပံ့ပိုးမႈနဲ႔ ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရးဌာနက ဖြင့္လွစ္တဲ့ ကိုးရက္ၾကာသင္တန္းဆရာျဖစ္ နည္းျပသင္တန္းကိုလည္း တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။
ဆရာႀကီးဦးသိန္းထြန္းစိုးက အခုဆဌမေျမာက္ႏွစ္ဝက္ကို သင္ၾကားေနၿပီး ေက်ာင္းသူ ေျခာက္ဦး၊ ေက်ာင္းသား ငါးဦးနဲ႔ စုစုေပါင္း ၁၁ ေယာက္ရွိပါတယ္။ “ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ရဲ႕ တုိးတက္မႈကို ေတာ္ေတာ္သေဘာက်မိပါတယ္”လုိ႔ ဆရာႀကီးက ေျပာပါတယ္။ “သူတို႔က အတြက္အခ်က္မွာ သိသိသာသာကုိ ထူးခၽြန္ၾကတယ္။” ေဈးဆုိင္ပိုင္ရွင္ေတြကေတာင္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေျပာတယ္ “ဆရာ့ေက်ာင္းသားေတြ ေဈးလာဝယ္ၾကရင္ သူတို႔ေပးရမွာနဲ႔ ျပန္အမ္းရမယ့္ေငြေတြကို ေကာင္းေကာင္းကို တြက္တတ္တယ္”တဲ့။
မိသားစုဝင္ေငြကို ျဖည့္ဆည္းေပးေနရတဲ့ ကေလးေတြအဆင္ေျပေစဖို႔အတြက္ သင္ၾကားမႈေတြကို ေန႔လယ္ပိုင္းနဲ႔ ညေနပိုင္းေတြမွာသာ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ NFSMSE အစီအစဥ္ရဲ႕ ပထမႏွစ္ဝက္ ငါးခုမွာ ကေလးေတြက ႏွစ္ဝက္တစ္ခုစီအတြက္ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္ထားတဲ့ အေျခခံလုပ္ငန္းခြင္ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြျဖစ္တဲ့ စိုက္ပ်ဳိးေရးနည္းစနစ္ေတြ၊ လက္သမားပညာေတြ၊ ဝါးရက္ပုံေတြ၊ အေသးစား ေရာင္းဝယ္မႈေတြ၊ အႏုပညာေတြကုိ သင္ၾကားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆဌမႏွစ္ဝက္ကေတာ့ ကေလးေတြကုိ ပညာေရးပိုင္းအရည္အေသြးေရာ အေျခခံလုပ္ငန္းခြင္ကၽြမ္းက်င္မႈေတြပါ ျပည့္ဝလာဖို႔ အေလးေပးထား ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကေလးေတြက အခ်ိန္ျပည့္ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားအေနနဲ႔ လုပ္ၾကမလား၊ ပုံမွန္ေက်ာင္းပညာေရးအစီအစဥ္ေအာက္က အထက္တန္းေက်ာင္းပညာေရးကုိပဲ ျပန္တက္ၾကမလားဆိုတာ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ပါတယ္။ “အခု ကၽြန္ေတာ္က ပညာေရးသင္႐ိုးက ျမန္မာဘာသာစကားနဲ႔ သခ်ာၤရယ္၊ လုပ္ငန္းခြင္အပိုင္းက လက္သမားပညာနဲ႔ အႏုပညာပိုင္းကို အေလးေပးသင္ၾကားေပးေနပါတယ္”လုိ႔ ဆရာႀကီးက ေျပာျပပါတယ္။
အက်ဳိးအျမတ္ေတြရွိေပမဲ့လည္း NFMSE အစီအစဥ္မွာ စိန္ေခၚမႈေတြရွိေနေသးတယ္လုိ႔ ဆရာႀကီးက ေျပာျပပါတယ္။ သူ႔ေက်ာင္းသားေတြထဲက သုံးေယာက္ကထြက္သြားၾကပါတယ္ - မိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္က အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ စကာၤပူနဲ႔ ထုိင္းကိုအလုပ္လုပ္ဖို႔ ထြက္သြားၾကသလို ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ကေတာ့ ကယားျပည္နယ္ရဲ႕ တစ္ဘက္ျခမ္းကို အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ ထြက္သြားပါတယ္။ ဒါအျပင္ အရည္အေသြးအမ်ဳိးမ်ဳိးေရာေႏွာေနတဲ့ ကေလးေတြကို သင္ၾကားေပးရတဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲေတြရွိေနပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာ အတန္းႀကီးတဲ့အထိတက္ၿပီးမွ ထြက္ခဲ့ၾကတဲ့ ကေလးေတြက ေက်ာင္းေတြမွာ သင္ခဲ့ၿပီးသားစာေတြျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ပညာေရးပိုင္း သင္ခန္းစာေတြမွာ စိတ္ဝင္စားမႈနည္းတယ္။ အတန္းနိမ့္တဲ့ကေလးေတြက်ေတာ့လည္း ေကာင္းေကာင္း မပူးေပါင္းႏုိင္ၾကဘူး (သူတုိ႔အတြက္ သိပ္ခက္လြန္းေနတတ္တယ္)။ ဆရာႀကီးက ကေလးေတြအေနနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္သင္ခန္းစာေတြ သင္ၾကားတဲ့အခါ လက္ေတြ႔လုပ္ဖို႔ ပိုၿပီးလုိအပ္ေနတယ္လုိ႔လည္း ျဖည့္စြက္ေျပာျပခဲ့တယ္။ ဥပမာ ေျမေဆြးလုပ္ဖုိ႔အတြက္ ကုန္ၾကမ္းေတြဘယ္လိုစုေဆာင္းမလဲဆုိတာ ေလ့လာဖို႔၊ ကိုယ့္နယ္က လက္သမားဆုိင္ေတြကို သြားၿပီးေလ့လာဖို႔ စတဲ့အခြင့္အေရးေတြ လုိအပ္ေနပါေသးတယ္။
ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးအေနနဲ႔ ဆရာႀကီး ဦးသိန္းထြန္းစိုးက ဇနီးသည္နဲ႔အတူ အိမ္ရဲ႕အျပင္ဘက္မွာ အိမ္ဆိုင္ေလးတစ္ဆုိင္ဖြင့္ၿပီး ဝင္ေငြရရွိေအာင္ ျဖည့္တင္းေပးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူစိတ္အားထက္သန္တာကေတာ့ စာသင္ဖို႔ပါပဲ။ သူက တစ္သက္တာလုံး ဝါသနာပါခဲ့တဲ့ သင္ၾကားေရးအလုပ္ကို လုပ္ေန႐ုံတင္မကဘဲ ပညာရပ္အသစ္ေတြကိုလည္း ဆက္လက္ ေလ့လာေနေသးပါတယ္။ သူက အျပန္အလွန္သင္ၾကားေရး နည္းစနစ္ေတြကို ေလ့လာတဲ့အတြက္ ပိုေတာ္တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္လာေစခဲ့တာလို႔ ေျပာျပပါတယ္။ “ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေန႔စဥ္သင္ၾကားေရး လုပ္ငန္းေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္သင္ၾကားႏုိင္ဖို႔ ဘယ္လုိတိုးတက္ေအာင္လုပ္ရမလဲဆုိတာကို ေလ့လာရင္း စာေတြဖတ္ေနတုန္းပါ” လို႔ စိတ္အားထက္သန္တဲ့ အၾကည့္ေတြနဲ႔ ေျပာျပခဲ့တယ္။ “အၿငိမ္းစားယူၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝက ပိုၿပီး အဓိပၸါယ္ျပည့္ဝလာတယ္” လုိ႔လည္းဆိုပါတယ္။
No comments:
Post a Comment