စာေရးသူ - တင္ထက္ပိုင္
ကယားျပည္နယ္၊ ျမန္မာ - စီဆီလီယာဟာ သူ႔အေဖက သူ စာလုပ္တာကို မုန္းေနတုန္းပဲဆုိရင္ သူ႔အေဖကို ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးစခန္းကေန ျပန္မလာေစခ်င္ပါဘူး။ သူ႔အေဖက သူ အိမ္မွာ စာလုပ္ေနတာေတြ႔တုိင္း “စာပဲလုပ္ေန၊ ထမင္းမစားနဲ႔” လို႔ မူးၿပီးေျပာေလ့ရွိပါတယ္။
“ကၽြန္မက ကၽြန္မ အေဖနဲ႔မတူခ်င္ဘူး” လို႔ ၁၈ ႏွစ္အရြယ္ ကရင္နီမိန္းကေလးငယ္က ျမန္မာျပည္အေရွ႕ပိုင္း ကယားျပည္နယ္ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အျပင္နားမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းေလးတစ္ေက်ာင္းရဲ႕ စာသင္ခန္းထဲမွာ ထုိင္ေနတုန္း အားမနာစတမ္းပုံစံေလးနဲ႔ ေျပာျပခဲ့တယ္။ “ကၽြန္မက ကၽြန္မကေလးေတြကို မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ျပေပးႏုိင္တဲ့ ပညာတတ္ မိဘတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္တာ” လို႔ ဆက္ၿပီးရွင္းျပတယ္။
စီဆီလီယာဟာ ကယားျပည္နယ္၊ လြိဳင္လင္ေလး ေက်းရြာမွာရွိတဲ့ ယူနီဆက္က ပံ့ပိုးေပးထားတဲ့ ေက်ာင္းျပင္ပ အလယ္တန္းပညာေရး (NFMSE) စင္တာမွာ ဆဌမနဲ႔ ေနာက္ဆုံးစာသင္ႏွစ္ဝက္ကို တက္ေရာက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ၁၄ ဦးထဲက ေက်ာင္းသူေလးတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။
လူငယ္ေတြအတြက္ ပညာဆက္လက္သင္ယူႏိုင္မယ့္ ေနာက္ထပ္အခြင့္အေရးတစ္ခု ပံ့ပိုးေပးဖို႔ ရည္ရြယ္ရင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ စာေပရင္းျမစ္စင္တာနဲ႔ ယူနက္စကိုတုိ႔ရဲ႕ ပံ့ပိုးမႈေတြနဲ႔အတူ ယူနီဆက္ အပါအဝင္ မိတ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးၿပီး ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ ဒီသုံးႏွစ္တာ NFMSE သင္တန္းဟာ ပုံမွန္ ေက်ာင္းပညာဆက္မသင္ႏုိင္ဘဲ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ရတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ကေလးေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ သင္တန္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
သူ ၁၂ ႏွစ္သမီးအရြယ္မွာ စီဆီလီယာက သူ႔ရဲ႕က်န္းမာေရးအရေရာ သူ႔မိဘေတြရဲ႕ ပညာေရးစရိတ္ ေထာက္ပံ့ဖို႔ အခက္အခဲေၾကာင့္ေရာ ေက်ာင္းထြက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။
ေက်ာင္းထြက္ၿပီး ငါးႏွစ္အၾကာ စီဆီလီယာဟာ အထက္တန္းေက်ာင္းဆရာမ တစ္ေယာက္နဲ႔ လြိဳင္လင္ေလး ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကတစ္ဆင့္ NFMSE အစီအစဥ္ အေၾကာင္း သိခဲ့ရသလို အဲဒီမွာ တက္ေနတဲ့ သူ႔သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေက်းဇူး ေၾကာင့္လည္း သိခဲ့ရတယ္။ “ဒီမွာ သင္ၾကားတဲ့ နည္းစနစ္ေတြက မတူဘူး၊ ပိုၿပီး လက္ေတြ႔က်တယ္ဆိုတာ ကၽြန္မ သိခဲ့ရတယ္။ ဒါက ကၽြန္မ ျပန္ၿပီး စာသင္ျဖစ္ဖုိ႔ စိတ္ကူးသစ္ေတြ ရေစခဲ့တယ္”လို႔ ေျပာျပတယ္။ “အခု ကၽြန္မ ဆရာေတြ ရွင္းျပတာ ေတြကိုလည္း နားလည္တယ္။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ အုပ္စုလုိက္ ေဆြးေႏြးရတာေတြလည္း ရွိတယ္။”
NFMSE ဆုိတာ ပုံမွန္ ေက်ာင္းပညာေရးရဲ႕ အလယ္တန္း ေလးႏွစ္သင္႐ိုးနဲ႔ညီတဲ့ ကနဦးစမ္းသပ္ သင္တန္းတစ္ခုပါ။ စာသင္ႏွစ္ဝက္ ေျခာက္ခု ပိုင္းထားၿပီး တစ္ပိုင္းကို ငါးလစီ ၾကာျမင့္ပါတယ္။ ကနဦးစမ္းသပ္သင္တန္းေတြကို လြိဳင္ေကာ္၊ ရန္ကုန္မွာဆုိရင္ ဒလနဲ႔ လႈိင္သာယာ ၿမိဳ႕နယ္ေတြ၊ မြန္ျပည္နယ္မွာဆုိ က်ဳိက္ထုိ၊ ဧရာဝတီတိုင္းမွာ ဟာသာၤတၿမိဳ႕နယ္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ျမစ္ႀကီးနား၊ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာဆုိ စစ္ေတြနဲ႔ ျမဝတီ-မဲေဆာက္နယ္စပ္ေတြမွာ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ယူနီဆက္က စမ္းသပ္အစီအစဥ္ ၿပီးဆုံးမယ့္ ၂၀၁၉ ၊ ဇြန္လအထိ လြိဳင္ေကာ္၊ ျမစ္ႀကီးနားနဲ႔ စစ္ေတြၿမိဳ႕ေတြက ၿမိဳ႕နယ္သုံးခုမွာ ပံ့ပိုးေပးလ်က္ရွိပါတယ္။
စံသတ္မွတ္ထားတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြျဖစ္တဲ့ အဂၤလိပ္၊ သခ်ာၤနဲ႔ အေထြေထြ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြအျပင္ NFSME သင္႐ိုးမွာ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ လက္မႈပညာနဲ႔ သတင္း အခ်က္အလက္ ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာ (ICT) စတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ နည္းျပသင္တန္းေတြလည္း ထည့္သြင္းထားတယ္။
အဂၤလိပ္စာက စီဆီလီယာရဲ႕ အႀကိဳက္ဆုံးဘာသာပါ။ “ကၽြန္မက တျခားဘာသာစကားကို ဖတ္ႏုိင္၊ နားလည္ႏုိ္င္တာကို သေဘာက်တယ္” လို႔ ၿပဳံးရႊင္ၿပီး ေျပာျပတယ္။ “အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္စာေပါ့။ ေနရာတုိင္း ဒီစကားလုံးေတြ ေတြ႔ေနရတဲ့အတြက္ပါ။”
အတန္းထဲမွာ အတက္ၾကြဆုံး ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ အုပ္စုလုိက္ လႈပ္ရွားမႈေတြဆုိ သူက အၿမဲ ဦးေဆာင္ေလ့ရွိတယ္။ အစိုးရ ေက်ာင္းမွာတက္တုန္းကေတာ့ အဲဒီလုိ မဟုတ္ပါဘူး။ ပုံမွန္အားျဖင့္ ေက်ာင္းသား ၅၀ ေက်ာ္ရွိတဲ့ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းမွာ ကေလးဗဟိုျပဳ သင္ၾကား ေရးစနစ္သုံးဖို႔ ဆရာဆရာမေတြအတြက္ ႐ုန္းကန္ေနရဆဲပဲ ရွိေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အတန္းထဲမွာ သင္ခန္းစာေတြ နားလည္ဖို႔ ခက္ခဲတဲ့ အတြက္ ေက်ာင္းမွာလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး မေပ်ာ္ခဲ့ရဘူးလို႔ စီဆီလီယာက ေျပာျပတယ္။
လူငယ္ေတြအတြက္ ပညာဆက္လက္သင္ယူႏိုင္မယ့္ ေနာက္ထပ္အခြင့္အေရးတစ္ခု ပံ့ပိုးေပးဖို႔ ရည္ရြယ္ရင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ စာေပရင္းျမစ္စင္တာနဲ႔ ယူနက္စကိုတုိ႔ရဲ႕ ပံ့ပိုးမႈေတြနဲ႔အတူ ယူနီဆက္ အပါအဝင္ မိတ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးၿပီး ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ ဒီသုံးႏွစ္တာ NFMSE သင္တန္းဟာ ပုံမွန္ ေက်ာင္းပညာဆက္မသင္ႏုိင္ဘဲ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ရတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ကေလးေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ သင္တန္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
သူ ၁၂ ႏွစ္သမီးအရြယ္မွာ စီဆီလီယာက သူ႔ရဲ႕က်န္းမာေရးအရေရာ သူ႔မိဘေတြရဲ႕ ပညာေရးစရိတ္ ေထာက္ပံ့ဖို႔ အခက္အခဲေၾကာင့္ေရာ ေက်ာင္းထြက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။
ေက်ာင္းထြက္ၿပီး ငါးႏွစ္အၾကာ စီဆီလီယာဟာ အထက္တန္းေက်ာင္းဆရာမ တစ္ေယာက္နဲ႔ လြိဳင္လင္ေလး ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကတစ္ဆင့္ NFMSE အစီအစဥ္ အေၾကာင္း သိခဲ့ရသလို အဲဒီမွာ တက္ေနတဲ့ သူ႔သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေက်းဇူး ေၾကာင့္လည္း သိခဲ့ရတယ္။ “ဒီမွာ သင္ၾကားတဲ့ နည္းစနစ္ေတြက မတူဘူး၊ ပိုၿပီး လက္ေတြ႔က်တယ္ဆိုတာ ကၽြန္မ သိခဲ့ရတယ္။ ဒါက ကၽြန္မ ျပန္ၿပီး စာသင္ျဖစ္ဖုိ႔ စိတ္ကူးသစ္ေတြ ရေစခဲ့တယ္”လို႔ ေျပာျပတယ္။ “အခု ကၽြန္မ ဆရာေတြ ရွင္းျပတာ ေတြကိုလည္း နားလည္တယ္။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ အုပ္စုလုိက္ ေဆြးေႏြးရတာေတြလည္း ရွိတယ္။”
NFMSE ဆုိတာ ပုံမွန္ ေက်ာင္းပညာေရးရဲ႕ အလယ္တန္း ေလးႏွစ္သင္႐ိုးနဲ႔ညီတဲ့ ကနဦးစမ္းသပ္ သင္တန္းတစ္ခုပါ။ စာသင္ႏွစ္ဝက္ ေျခာက္ခု ပိုင္းထားၿပီး တစ္ပိုင္းကို ငါးလစီ ၾကာျမင့္ပါတယ္။ ကနဦးစမ္းသပ္သင္တန္းေတြကို လြိဳင္ေကာ္၊ ရန္ကုန္မွာဆုိရင္ ဒလနဲ႔ လႈိင္သာယာ ၿမိဳ႕နယ္ေတြ၊ မြန္ျပည္နယ္မွာဆုိ က်ဳိက္ထုိ၊ ဧရာဝတီတိုင္းမွာ ဟာသာၤတၿမိဳ႕နယ္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ျမစ္ႀကီးနား၊ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာဆုိ စစ္ေတြနဲ႔ ျမဝတီ-မဲေဆာက္နယ္စပ္ေတြမွာ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ယူနီဆက္က စမ္းသပ္အစီအစဥ္ ၿပီးဆုံးမယ့္ ၂၀၁၉ ၊ ဇြန္လအထိ လြိဳင္ေကာ္၊ ျမစ္ႀကီးနားနဲ႔ စစ္ေတြၿမိဳ႕ေတြက ၿမိဳ႕နယ္သုံးခုမွာ ပံ့ပိုးေပးလ်က္ရွိပါတယ္။
စံသတ္မွတ္ထားတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြျဖစ္တဲ့ အဂၤလိပ္၊ သခ်ာၤနဲ႔ အေထြေထြ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြအျပင္ NFSME သင္႐ိုးမွာ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ လက္မႈပညာနဲ႔ သတင္း အခ်က္အလက္ ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာ (ICT) စတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ နည္းျပသင္တန္းေတြလည္း ထည့္သြင္းထားတယ္။
အဂၤလိပ္စာက စီဆီလီယာရဲ႕ အႀကိဳက္ဆုံးဘာသာပါ။ “ကၽြန္မက တျခားဘာသာစကားကို ဖတ္ႏုိင္၊ နားလည္ႏုိ္င္တာကို သေဘာက်တယ္” လို႔ ၿပဳံးရႊင္ၿပီး ေျပာျပတယ္။ “အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္စာေပါ့။ ေနရာတုိင္း ဒီစကားလုံးေတြ ေတြ႔ေနရတဲ့အတြက္ပါ။”
အတန္းထဲမွာ အတက္ၾကြဆုံး ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ အုပ္စုလုိက္ လႈပ္ရွားမႈေတြဆုိ သူက အၿမဲ ဦးေဆာင္ေလ့ရွိတယ္။ အစိုးရ ေက်ာင္းမွာတက္တုန္းကေတာ့ အဲဒီလုိ မဟုတ္ပါဘူး။ ပုံမွန္အားျဖင့္ ေက်ာင္းသား ၅၀ ေက်ာ္ရွိတဲ့ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းမွာ ကေလးဗဟိုျပဳ သင္ၾကား ေရးစနစ္သုံးဖို႔ ဆရာဆရာမေတြအတြက္ ႐ုန္းကန္ေနရဆဲပဲ ရွိေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အတန္းထဲမွာ သင္ခန္းစာေတြ နားလည္ဖို႔ ခက္ခဲတဲ့ အတြက္ ေက်ာင္းမွာလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး မေပ်ာ္ခဲ့ရဘူးလို႔ စီဆီလီယာက ေျပာျပတယ္။
စီဆီလီယာက လက္ရွိမွာ ေက်ာင္းသူလည္း ျဖစ္သလုိ ေန႔ကေလးထိန္းေက်ာင္းဆရာမ လည္း လုပ္ေနပါတယ္။ သူက လြိဳင္လင္ေလးရြာ က စိန္႔ဂ်ဳိးဆက္ေန႔ကေလးထိန္း ေက်ာင္းမွာ သူ႔ညီမေလး အပါအဝင္ ခန္းလုံးျပည့္ရွိတဲ့ လႈပ္ရွားတက္ၾကြေနတဲ့ ၃ ႏွစ္အရြယ္သားသား မီးမီးေလးေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ သင္ျပ ေပးေနပါတယ္။ သူက သင္တန္း စမအပ္ခင္ကတည္းက ေန႔ကေလးထိန္း ေက်ာင္းမွာ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္း အျဖစ္ စလုပ္ခဲ့တယ္ဆုိေပမဲ့ သူ ပညာဆက္ သင္ၾကားေရးက အဘက္ဘက္ကေန တိုးတက္လာေနတယ္လို႔ သူ႔လုပ္ေဖာ္ကုိင္ ဖက္ေတြက ဆုိပါတယ္။
“သူက အခုဆို ပိုတက္ၾကြၿပီး ပိုၿပီးလည္း ယုံၾကည္မႈရွိလာတယ္” လို႔ ေန႔ကေလးထိန္း ေက်ာင္းမွာလည္း သင္ၾကားေပးတဲ့ စစၥတာ Assumpta Bya Mar က ေျပာျပတယ္။ “အရင္က သူက ကေလးေတြကို အဂၤလိပ္စာေတြ ဖတ္ျပေလ့ မရွိေပမဲ့ အခုဆို အမ်ားႀကီး ဖတ္ျပတတ္လာၿပီ။”
“သူက အခုဆို ပိုတက္ၾကြၿပီး ပိုၿပီးလည္း ယုံၾကည္မႈရွိလာတယ္” လို႔ ေန႔ကေလးထိန္း ေက်ာင္းမွာလည္း သင္ၾကားေပးတဲ့ စစၥတာ Assumpta Bya Mar က ေျပာျပတယ္။ “အရင္က သူက ကေလးေတြကို အဂၤလိပ္စာေတြ ဖတ္ျပေလ့ မရွိေပမဲ့ အခုဆို အမ်ားႀကီး ဖတ္ျပတတ္လာၿပီ။”
ေက်ာင္းသို႔ ျပန္ေရာက္လာျခင္း
ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ၂၀၁၄ သန္းေခါင္စာရင္းအရ သန္းဝက္ နီးပါးခန္႔ရွိတဲ့ အသက္ ၇ ႏွစ္နဲ႔ ၁၅ ႏွစ္ၾကား ကေလးငယ္ ေတြဟာ ေက်ာင္းမတက္ဖူးဘူးလို႔ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ အသက္ ၁၅ ႏွစ္နဲ႔ ၁၉ ႏွစ္ၾကား ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္ေတြရဲ႕ သုံးပုံတစ္ပုံေအာက္သာ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ ၾကၿပီး အသက္ ၅ ႏွစ္ကေန ၁၇ ႏွစ္ၾကား ၁.၂ သန္းခန္႔ရွိတဲ့ ကေလးတခ်ဳိ႕ကေတာ့ အလုပ္လုပ္ေနၾကတယ္လို႔ မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။
“NFSME ဆိုတာ ဘယ္လုိအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ရတဲ့ သူေတြအတြက္ တကယ္ကို လိုအပ္တဲ့ သင္တန္းတစ္ခုပါ” လို႔ အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာနဲ႔ ယူနီဆက္က ပံ့ပိုးေပးထားတဲ့ လြိဳင္လင္ေလးေက်းရြာ ပံ့ပိုးေရး အစီအစဥ္ရဲ႕ ပ့ံပိုးကူညီေရးအဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ ဦးသိန္းထြန္းစုိးက ေျပာပါတယ္။ “သူ႔ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းက ကေလးေတြရဲ႕ ဘဝကို တကယ္ လမ္းညႊန္ေပးႏုိင္တဲ့ ဘဝတြက္တာ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြ ေပးႏုိင္တယ္။”
NFSME စင္တာက ဆရာဆရာမတစ္ေယာက္ခ်င္းစီဟာ ေနာက္ဆုံးစာသင္ႏွစ္ဝက္အတြက္ ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရးသင္ခန္းစာေတြ သင္ၾကားေပး ႏုိင္ဖို႔ ကိုးရက္တာ နည္းျပသင္တန္းကို တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ သင္တန္းရဲ႕ ပထမဆုံး ႏွစ္ဝက္စဖြင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ သင္တန္းအပ္ႏွံ ခဲ့သူ စုစုေပါင္း ၄၈ ေယာက္ရွိခဲ့ေပမဲ့လည္း အခု ေနာက္ဆုံးႏွစ္ဝက္မွာေတာ့ ၁၉ ေယာက္ပဲ က်န္ရွိပါေတာ့တယ္။
လိြဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ရွိ လက္ေထာက္ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴးျဖစ္သူ ဦးမိုးက “သင္တန္းမွာ အပ္ခဲ့တဲ့ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသားအမ်ားစုက ပညာေရးၿပီးေအာင္ တက္ရမယ့္ ေနာက္ထပ္သုံးႏွစ္ကို အခ်ိန္ကုန္မခံလုိၾကဘူး။ တခ်ဳိ႕ေတြကလည္း အလုပ္ကို အခ်ိန္ျပည့္လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ထြက္သြားၾကတယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။ “ဒီသင္တန္းက ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ကို တုိးတက္ေစမယ့္ တံခါးေပါက္ကုိ ဖြင့္ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့တဲ့ကေလး အမ်ားစု တက္ခ်င္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ကေလးလုပ္သားအမ်ားႀကီးရွိတဲ့ေနရာေတြမွာ ဒီလုိ သင္တန္းမ်ားေတြ ဖြင့္ေပးႏုိင္မယ္ဆုိ ပိုေကာင္းမယ္။”
စီဆီလီယာအတြက္ေတာ့ ပညာဆက္သင္ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တဲ့ သူ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္က သူ႔ဘဝကို ေျပာင္းလဲေပးေနပါၿပီ။ “ကၽြန္မသာ ဒီသင္တန္း မတက္ျဖစ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ အခုေလာက္ဆုိ လယ္စုိက္တဲ့သူျဖစ္ၿပီး အိမ္ေထာင္က်ေနေလာက္ၿပီ” လို႔ဆုိပါတယ္။ “ကေလးငယ္ေတြကို ေန႔ကေလးထိန္း ေစာင့္ေရွာက္သင္ၾကားရင္း သူနာျပဳတစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို႔ ရည္မွန္းထားတယ္။ အခုဆုိ ကၽြန္မ အနာဂတ္အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရွိေနပါၿပီ။”
“ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ၾကာတဲ့အခါ ကၽြန္မကေလးေတြရဲ႕ ဘဝ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚမွာရွိေအာင္ ကၽြန္မ သင္ေပးမွာပါ။”
NFSME စင္တာက ဆရာဆရာမတစ္ေယာက္ခ်င္းစီဟာ ေနာက္ဆုံးစာသင္ႏွစ္ဝက္အတြက္ ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရးသင္ခန္းစာေတြ သင္ၾကားေပး ႏုိင္ဖို႔ ကိုးရက္တာ နည္းျပသင္တန္းကို တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ သင္တန္းရဲ႕ ပထမဆုံး ႏွစ္ဝက္စဖြင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ သင္တန္းအပ္ႏွံ ခဲ့သူ စုစုေပါင္း ၄၈ ေယာက္ရွိခဲ့ေပမဲ့လည္း အခု ေနာက္ဆုံးႏွစ္ဝက္မွာေတာ့ ၁၉ ေယာက္ပဲ က်န္ရွိပါေတာ့တယ္။
လိြဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ရွိ လက္ေထာက္ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴးျဖစ္သူ ဦးမိုးက “သင္တန္းမွာ အပ္ခဲ့တဲ့ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသားအမ်ားစုက ပညာေရးၿပီးေအာင္ တက္ရမယ့္ ေနာက္ထပ္သုံးႏွစ္ကို အခ်ိန္ကုန္မခံလုိၾကဘူး။ တခ်ဳိ႕ေတြကလည္း အလုပ္ကို အခ်ိန္ျပည့္လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ထြက္သြားၾကတယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။ “ဒီသင္တန္းက ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ကို တုိးတက္ေစမယ့္ တံခါးေပါက္ကုိ ဖြင့္ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့တဲ့ကေလး အမ်ားစု တက္ခ်င္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ကေလးလုပ္သားအမ်ားႀကီးရွိတဲ့ေနရာေတြမွာ ဒီလုိ သင္တန္းမ်ားေတြ ဖြင့္ေပးႏုိင္မယ္ဆုိ ပိုေကာင္းမယ္။”
စီဆီလီယာအတြက္ေတာ့ ပညာဆက္သင္ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တဲ့ သူ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္က သူ႔ဘဝကို ေျပာင္းလဲေပးေနပါၿပီ။ “ကၽြန္မသာ ဒီသင္တန္း မတက္ျဖစ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ အခုေလာက္ဆုိ လယ္စုိက္တဲ့သူျဖစ္ၿပီး အိမ္ေထာင္က်ေနေလာက္ၿပီ” လို႔ဆုိပါတယ္။ “ကေလးငယ္ေတြကို ေန႔ကေလးထိန္း ေစာင့္ေရွာက္သင္ၾကားရင္း သူနာျပဳတစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို႔ ရည္မွန္းထားတယ္။ အခုဆုိ ကၽြန္မ အနာဂတ္အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရွိေနပါၿပီ။”
“ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ၾကာတဲ့အခါ ကၽြန္မကေလးေတြရဲ႕ ဘဝ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚမွာရွိေအာင္ ကၽြန္မ သင္ေပးမွာပါ။”
No comments:
Post a Comment